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Tubeless Tricks
튜블리스 타이어 사용 요령

Many riders choose tubeless tires because they offer superior traction, fewer flats and a smoother ride.Others have either not yet tried tubeless or have tried it and been scared off by the lack of reliability and excess weight that were common during the system's infancy. Don't be afraid. Instead, follow these tips for trouble-free tubeless tires.

많은 라이더들은 우수한 접지력, 잘 안나는 펑크, 더 안락한 라이딩을 위해 튜블리스 타이어를 선택한다. 반면 다른 이들은 아직 튜블리스 타이어를 사용해 보지 않았거나, 한번 써 보고는 초기 튜블리스 시스템의 불안함과 과도한 무게에 데여서 사용을 기피한다. 그러나, 두려워하지 말고, 아래와 같은 요령에 따라, 트러블없는 튜블리스 타이어를 사용해 보자.

1. Use a tire sealant, which fills punctures while you ride and allows tires to retain air longer. Periodically check the sealant level. Some,especially latex-based types, can dry out in as few as six weeks. Yourtire's manufacturer can tell your which sealants are compatible with your tire.

1. 실란트를 사용한다. 실란트는 펑크를 때워 주며, 타이어의 공기를 더 오랫동안 보존시킨다. 주기적으로 실란트 양을 체크하자. 어떤, 특히 라텍스 재질의 실란트는 대략 6주안에 마를 수 있다. 각 타이어 제조회사마다 적합한 실란트를 알려 준다.

2. Use tubeless or tubeless-ready tires. Racers often convert standard-tube-type tires to tubeless using sealant for an ultralight setup, but it's not always reliable. Expect more flats, trouble seating and sealing, and lots of trial and error with conversions. Racers and riders wanting the lightest possible setup may find the risky conversion to be worth the trouble, but it's not for the average rider.

2. 튜블리스나 튜블리스-레디 타이어를 사용한다.어떤 라이더들은 아주 가벼운 셋팅을 위해 실란트를 사용하여 [일반 타이어-튜브 시스템]을 [튜블리스 시스템]으로 바꿔서 사용한다. 그러나 그런 사용법이 항상 신뢰할 수 있는 건 아니다. 더 많은 펑크, 타이어 장착과 공기차단의 어려움, 많은 시행착오가 따를 수 있다. 최고로 가벼운 셋팅을 원하는 몇몇 라이더들은 불안한 전환사용이 이러한 애로점을 갖고 있음에도 가치있다고 여기겠지만, 일반 라이더들에게는 아닐 것이다.

3. Use soapy water on the tire beads for easy seating. If a tire won't seat using a hand pump (rare if you're using tubeless tires and rims), try a quick blast of air from an air compressor--just be sure never to exceed the tire's pressure rating.

3. 타이어 장착을 쉽게 하려면 비눗물을 타이어 비드에 바른다. 만약 손으로 넣는 펌프로 타이어가 림에 잘 자리잡지 않는다면(이런 경우는 튜블리스 타이어와 튜블리스 림을 사용한다면 드물겠지만) 에어 컴프레셔를 이용한다. 이 경우 타이어 최대압력을 넘지 않도록 유의한다.

4. Levers can damage the sealing edge of the tire. Instead use your hands, making sure the bead drops into the recessed middle of the rim,giving plenty of room for the tire to lift over the rim edge. Always start and finish at the valve stem--this allows the opposite side of the tire to fully drop inside the rim. If you must use tire levers,choose soft, wide plastic ones with rounded edges.

4. 타이어 주걱은 타이어의 공기차단면을 손상시킬 수 있다. 손을 사용한다. 타이어 비드 부분이 림 가운데의 움푹 패인 곳에 위치하도록 하여 , 타이어가 림 가장자리로 들어 올려 질 수 있는 공간을 확보한다. 타이어 장착은 항상 밸브스템에서 시작해서 밸브스템에서 끝나야 한다. 이래야만 밸브스템 반대편면 타이어가 림 안쪽으로 깊이 들어갈 수 있다. 만약 타이어주걱을 사용한다면 부드럽고 넓은, 둥근 모서리를 가진 플라스틱제를 쓴다.

5. Standard practice when you flat a tubeless on the trail is to remove the valve stem, insert a tube, and repair the tire later. Patch the hole with a tubeless-ispecific patch kit or, if you're using a standard-tube patch kit, sand past the tire's sealing layer of rubber to the base layer so the patch can adhere.

5. 라이딩 중 튜블리스 타이어가 펑크났을 경우 일반적인 절차는 밸브스템을 제거하고 튜브를 끼워 사용하는 것이다. 타이어 패치는 나중에... 튜블리스 전용 펑크패치킷을 사용한다. 만약 일반 튜브 펑크패치를 쓴다면, 패치가 타이어 베이스층에 붙을 수 있게 타이어의 공기차단 고무면을 사포로 갈아낸다.

6. Always finger-tighten the valve stem. If it leaks make sure all the seals and O-rings are in place. If it still leaks, dip it into the sealant you're using and install.

6. 밸브스템은 손으로만 조인다. 밸브스템에서 공기가 샌다면 실링을 다 교체한다. 그래도 계속 공기가 샌다면 밸브스템을 실란트에 담갔다가 장착한다.

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